Proč éra digitální transformace přichází právě nyní?
Poslední dvě desetiletí byly ve velkých společnostech ve znamení informačních systémů, do nichž se postupem času integrovala celá řada dalších a dalších funkcí. Vycházelo se vstříc přáním uživatelům, novým aplikacím, přicházejícím vylepšením IT. Bohužel se ale zároveň tím začaly jednoduché systémy komplikovat. To, co dnes máme možnost pozorovat v devíti případech z deseti, je IT infrastruktura, jež v praxi tvoří často nepřehledný, složitý a neflexibilní moloch. Ve chvíli, kdy se na trhu objeví „disruptor“, který staví své IT na zelené louce, nemá historii složitých procesů a postaví své řešení na jednoduchých aplikacích, začne zásadním způsobem tyhle firmy ohrožovat.
Můžete dát pár příkladů?
Jsou to běžně známé služby. Taxikářský Uber, který rychle získal globální popularitu. Airbnb, jež vyzývá tradiční hotelnictví i cestovní kanceláře. Revolut či Twisto dokážou nabídnout perfektní finanční služby a nepotřebují k tomu zázemí obrovských bankovních domů. Dnes banky potřebují, ale pokud by převzali podstatnou část jejich klientské báze, mohly by revolučně změnit celý systém finančnictví, který dnes známe. Všechny tyto služby mají mnoho společného – stojí na jednoduché myšlence, využívají cloudová řešení a nejsou zatíženi složitou historií informačních systémů. Nejsou vendor-lock, nemusí čekat na releasy, v pozadí nepracují stovky či tisíce lidí. Transformace IT je tedy především o tom, aby i tradiční firmy dokázaly být dostatečně dravé, pružné a elastické a dokázaly se přeorientovat na potřeby nového světa.
Na koho služba cílí?
Zejména na velké zákazníky a na problematiku nejvýznamnějších firem a institucí v České republice. Typicky ty, které mají 500 a více koncových uživatelů informačního systému. Banky, pojišťovny, utility, operátoři, ministerstva, velké organizace. Všechny tyto společnosti stojí dnes před poměrně složitými otázkami, jak se svým IT naložit dál.
Změnit systém ale není jen tak.
Ano, naštěstí už má ale i tento problém své řešení. My k tomu využíváme modelovací jazyk, který je schopný tohle „klubko zašmodrchaných systémů“ poměrně sofisitikovaně rozplést. Využíváme ArchiMate, který vám je schopný odlišit všechny čtyři vrstvy – infrastrukturu, aplikace, byznys procesy a motivace (čili nějaké KPIs a cíle) a vyhodnotit, kde všude bude mít změna dopad.
Proč by měl zákazník řešit transformaci IT právě s AUTOCONTEM?
Nejsilnější důvod je, že my s našimi zákazníky neexperimentujeme. Řídíme se metodou „eat your own dog food“, což v praxi znamená, že pokud vám říkáme, platforma ServiceNow je výborná na to, abyste ošetřili nejrůznější procesy ve firmě, tak můžeme vždycky ukázat, že ji sami používáme na tyhle a tyhle procesy. Stejně tak naše data máme opravdu v našem datacentru. Nenabízíme to, o čem jsme se sami nepřesvědčili. Vedle toho se opíráme o seniorní lidi, kteří mají dost zkušeností na to, aby navrhli nejlepší možné řešení. A to komplexně – od bezpečnosti až po poslední servis – protože máme kapacity na to, abychom byli schopní posadit různé odborníky k jednomu stolu, a donutíme je vymyslet nejlepší možné řešení. To o sobě mnoho konkurenčních společností vůbec nemůže prohlásit. Často žijí z krátkodobě najímaných manažerů, zatímco u nás je tým neustále základem všeho.